בד: כשאסתטיקה ופרקטיקה מתחברים

בד: כשאסתטיקה ופרקטיקה מתחברים

כאשר אנחנו מדמיינים את הספה המושלמת עולה בראשינו ספה נוחה ומפנקת וגם יפה ומעוצבת. ספה שעליה נרצה להעביר בכיף ערב עם המשפחה, לארח עליה חברים ואפילו סתם לרבוץ לבד לשנת צהריים מפנקת של שבת.

קיימים פרמטרים שונים לבחירת הספה המתאימה לסלון שלכם. אחד מהמאפיינים העיקריים והמשפיעים ביותר הוא סוג הבד. אז לפני שאתם עושים את הבחירה שלכם, תנו לנו להציג לכם סקירה על הבדים השונים הקיימים בתחום:

בדים טבעיים:

אלו הבדים הנעימים ביותר למגע ומהפופולריים ביותר. הכותנה והפשתן מעניקים לרהיט מראה אוורירי, נעים ומזמין לישיבה. חסרונם הוא הקלות היחסית בה הם מתלכלכים וסופגים כתמים.

בדים סינטטיים:

בדים אלו עשויים משילוב בין סיבי מיקרופייבר ופוליאסטר (ניילון). יתרונם הוא בעמידותם הגבוהה. רובם מונעים חדירת נוזלים לסיבי הבד, וכך פחות חשופים לכתמים וללכלוך שומני. נקודת התורפה שלהם היא בנוחות, הפחותה מזו של הבדים הטבעיים.

בדים משולבים:

התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת לייצר כיום בדים משולבים המעניקים את יתרונותיהם של כל העולמות: גם מצליחים לחקות את המגע הנעים של הבד הטבעי וגם מסוגלים לתת מענה ראוי מבחינת העמידות ללכלוך. אם כל זה לא מספיק – הם גם נראים מצוין.

עור:

כשמו כן הוא – עשוי מעורות של חיות כגון פרה, באפלו, שור, עגל וכו’. העור עובר תהליך עיבוד מורכב המאפשר לו להעניק בסוף הדרך מראה יוקרתי ומרשים לרהיט. ספות העור קלות לניקוי ונוחות לישיבה.

בד דמוי עור:

בד העשוי מפלסטיק אך נראה כבד עור אמיתי. הוא עמיד מאוד לשמש, נוזלים וכתמים (מה שמאפשר להשתמש בו גם כריהוט למקומות חיצוניים דוגמת מרפסת או גן) וקל לניקוי. המראה שלו מרשים, אך מקטרגיו יטענו שאינו נוח כמו בד מעור אמיתי.

אז איך בוחרים מתוך כל האפשרויות הללו?

בעת בחירת הבד לספות שלנו חשוב להביא בחשבון מספר דברים:

  1. מהי מטרת הספה? האם היא מיועדת רק לאירוח, או שתשמש אותנו גם למרחב המשפחתי. התשובה לשאלה זו תכתיב אם נעדיף ספה גדולה או קטנה יותר ואם נרצה שתהיה בעיקר פרקטית ונוחה או שנשים דגש על עיצוב מרשים.
  2. האם יש ילדים בבית? דבר שיהפוך את הספה למאוימת כתמים, מה שיוביל אותנו לבחור בצבע עליו כתמים פחות בולטים ולבד שקל יותר לנקות. סביר להניח שנבחר בספה שעברה את תהליך הסקוטצ’גארד: תהליך היוצר ציפוי של סיב הבד ומונע כניסת נוזלים אליו – וכך דוחה כתמים.
  3. האם יש חיות בבית? אלו עלולות לגרד את הספה ולקרוע את הבד שלה. סלון עור יוקרתי שעלה הרבה ונראה מצוין – יכול להיראות הרבה פחות טוב לאחר שהחתול ביצע בו את זממו וגירד אותו עד ללא הכר. תהליך כימי בשם אשפרה מעניק לבד חוזק, עמידות לאורך זמן, שמירה על הצבע ואף חסינות לאש בעת שריפה, לא עלינו.

לאחר שתענו לעצמכם את כל השאלות הללו – תוכלו להבין מהי הספה הנכונה עבורכם. כדי למצוא אותה אנחנו ממליצים ללחוץ כאן, על הלינק לעמוד מערכות הישיבה של ברדקס, בו תוכלו למצוא מגוון רחב ומרשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *